ការ​ធ្វើ​ទីផ្សារ​ជា​មធ្យោបាយ​មាន​ប្រសិទ្ធ​ភាព​ក្នុង​ការ​រក្សា​អតិថិជន

ប្រភពៈ  ភ្នំពេញប៉ុស្ត៍   WEDNESDAY, 14 DECEMBER 2011 12:00
ANTHONY GALLIANO
111214_11a
កម្មវិធី​ផ្តល់​​រង្វាន់​​របស់ ​Cell card ជា​​ផ្នែក​​មួយ​នៃ​ការ​​ធ្វើ​ទីផ្សារ​​​​របស់​​ខ្លួន។​រូបថត ជីវ័ន
ភ្នំពេញៈ Peter Drucker អ្នក​និពន្ធ និង​ជា​អ្នក​ពិគ្រោះ​យោបល់​ជន​ជាតិ​អាមេរិក ទទួល​បាន​ភាព​ល្បី​ល្បាញ​ដោយ​សារ​តែ​សម្តី​របស់​លោក ដែល​ត្រូវ​បាន​គេ​ដក​ស្រង់​មក​ថា៖ «គោល​បំណង​នៃ​ការ​ធ្វើ​ទីផ្សារ គឺ​ចង់​ដឹង និង​យល់​ច្បាស់​អំពី​អតិថិជន​ ដើម្បី​លក់​ផលិត​ផល ឬ​សេវាកម្ម​ឲ្យ​ដាច់»​។
ការ​ធ្វើ​ទីផ្សារ ជា​ផ្នែក​មួយ​ដ៏​សំខាន់​នៃ​ការ​គ្រប់​គ្រង​អាជីវកម្ម ពោល​គឺ​វា​សំខាន់​ដូច​ផលិតកម្ម និង​​ហិរញ្ញវត្ថុ​ដែរ។ ខណៈ​ដែល​ការ​ធ្វើ​ទីផ្សារ ទទួល​បាន​ការ​ផ្តោត​ជា​សំខាន់​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​អភិវឌ្ឍន៍​បច្ចុប្បន្ន វា​ក៏​កំពុង​ទទួល​បាន​ការ​ចាប់​អារម្មណ៍​កាន់​តែ​ខ្លាំង​លើ​ទីផ្សារ​ដែល ​កំពុង​រីក​ចម្រើន​ផង​ដែរ​។
ការ​ធ្វើ​ទីផ្សារ ជា​ដំណើរ​ការ​មួយ ដែល​គេ​ប្រើ​ដើម្បី​កំណត់​ផលិត​ផល និង​សេវាកម្ម​ដែល​អាច​ជា​ទី​ចាប់​អារម្មណ៍​របស់​អតិថិជន​ជា​ច្រើន ហើយ​ដំណើរ​ការ​នេះ រាប់​បញ្ចូល​ទាំង​មុខ​ងារ​នៃ​ការ​លក់ ទំនាក់​ទំនង​សាធារណៈ ការ​កំណត់​តម្លៃ ការ​វេច​ខ្ចប់ និង​ការ​ចែក​ចាយ​ផង​ដែរ។
វា​ជា​បច្ចេក​ទេស​មួយ​ក្នុង​ការ​កំណត់​អតិថិជន ការ​ប្រមើល​មើល និង​ការ​បំពេញ​តាម​លក្ខ​ខណ្ឌ​របស់​​អតិថិជន ក៏​ដូច​ជា​ការ​រក្សា​ទំនាក់​ទំនង​របស់​អតិថិជន តាម​មធ្យោបាយ​ដែល​ផ្តល់​ប្រយោជន៍​ដល់​ក្រុម​ហ៊ុន និង​ម្ចាស់​ភាគ​ហ៊ុន​។
«ការ​ធ្វើ​ទីផ្សារ​ចម្រុះ» ជា​វិធី​សាស្ត្រ​ដែល​គេ​ពេញ​និយម​ប្រើ​ជាង​គេ​នៅ​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ទីផ្សារ។ វិធី​សាស្ត្រ​នេះ រួម​មាន​កត្តា​ជា​ច្រើន ដែល​គេ​អាច​គ្រប់​គ្រង​បាន ក្នុង​នោះ មាន​ដូច​ជា 4P ជា​ដើម ដែល​តំណាង​ឲ្យ​ផលិតផល តម្លៃ ទីកន្លែង និង​ការ​ផ្តល់​ជូន​ពិសេស​។
វត្ថុ​បំណង​នៃ​ការ​ធ្វើ​ទីផ្សារ​នេះ គឺ​ការ​បង្កើត​យុទ្ធសាស្ត្រ​មួយ​ដែល​ 4P ផ្តោត​ជា​សំខាន់​លើ​អតិថិជន នៅ​ក្នុង​ទី​ផ្សារ​គោល​ដៅ​ដើម្បី​បង្កើត​តម្លៃ​ឆ្លើយ​តប​ជា​វិជ្ជមាន។ ការ​ពង្រីក​គោល​គំនិត​នេះ រហូត​ដល់​ការ​វេច​ខ្ចប់ ការ​រក្សា​ទីផ្សារ និង​មនុស្ស ត្រូវ​គេ​ស្គាល់​ថា​7P​។
ផលិតផល រាប់​បញ្ចូល​ទាំង​ឈ្មោះ​ពាណិជ្ជកម្ម ស្លាក​សញ្ញា ការ​ផ្ដល់​សេវាកម្ម និង​គុណ​ភាព។ តម្លៃ ជា​យុទ្ធ​សាស្ត្រ​កំណត់​តម្លៃ​ផលិត​ផល ការ​បញ្ចុះ​តម្លៃ និង​ភាព​បត់​បែន។ ទី​ផ្សារ ពាក់​ព័ន្ធ​នឹង​មធ្យោបាយ​ចែក​ចាយ ការ​គ្រប​ដណ្តប់​ទី​ផ្សារ ការ​គ្រប់​គ្រង​ស្តុក និង​ការ​រៀប​រាប់​លម្អិត​អំពី​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន។ ការ​ផ្តល់​ជូន​ជា​ពិសេស រួម​មាន ការ​ផ្សាយ​ពាណិជ្ជ​កម្ម កម្លាំង​លក់ ការ​ទំនាក់​ទំនង និង​ការ​ផ្សាយ​ជា​សាធារណៈ។
ការ​ធ្វើ​ទីផ្សារ​កំពុង​មាន​ការ​ទទួល​ស្គាល់​នៅ​កម្ពុជា ដោយ​សារ​តែ​ភាព​ជោគជ័យ​នៃ​ការ​យល់​ដឹង​អំពី​ម៉ាក​ផលិតផល និង​ស្លាក​សញ្ញា​ដែល​មាន​ការ​ទួល​ស្គាល់ ជា​ពិសេស​ក្នុង​ចំណោម​ក្រុម​ហ៊ុន​ទូរគមនាគមន៍ សេវា​ហិរញ្ញវត្ថុ ម្ហូប​អាហារ និង​ភេសជ្ជៈ រួម​ទាំង​ក្រុម​ហ៊ុន​ទទួល​បដិ​សណ្ឋារកិច្ច។ វា​ជា​រឿង​សាមញ្ញ​សម្រាប់​ការ​ធ្វើ​ទីផ្សារ​នៅ​តាម​ដង​ផ្លូវ ដើម្បី​ផ្សព្វផ្សាយ​ពាណិជ្ជកម្ម និង​ផ្តល់​ជូន​ពិសេស។
ក្រុម​ហ៊ុន​ជា​ច្រើន កំពុង​ប្រើ​ប្រាស់​រថយន្ត​ ក្តារ​បិទ​ផ្សាយ និង​កន្លែង​សំខាន់ ដើម្បី​បង្កើន​ការ​ស្គាល់ម៉ាក​ផលិត​ផល​របស់​ខ្លួន។ ក្រៅ​ពី​នោះ ក្រុម​ហ៊ុន​ទាំង​នោះ កំពុង​បណ្តាក់​ទុន​លើ​អគារ និង​ការិយាល័យ​ខ្លួន​ដើម្បី​ផ្សព្វ​ផ្សាយ សញ្ញា​ពាណិជ្ជ​កម្ម​របស់​ខ្លួន​។
ក្រុម​ហ៊ុន​មួយ​ចំនួន កំពុង​បង្កើន​ភាព​ស្មោះ​ត្រង់​របស់​អតិថិជន តាម​រយៈ​កម្ម​វិធី​ផ្តល់​រង្វាន់។ ហាង​កាហ្វេ​ជា​ច្រើន មាន​ការ​ផ្តល់​ជូន​កាត​ដល់​អតិថិជន ដោយ​ឲ្យ​អតិថិជន​ទទួល​ទាន​កាហ្វេ​ម្តង​ដោយ​ឥត​គិត​ថ្លៃ នៅ​ពេល​ពួក​គេ ទិញ​កាហ្វេ​ជា​ច្រើន​ដង។
ភោជនីយដ្ឋាន​មួយ​ចំនួន នឹង​ផ្តល់​អាហារ​ដោយ​ឥត​គិត​ថ្លៃ​ផង​ដែរ។ ចំណែក​ផ្សារ​ទំនើប ក៏​មាន​ផ្តល់​ជូន​ជា Coupon ដែល​មាន​តម្លៃ​ជា​សាច់​ប្រាក់ នៅ​ពេល​ដែល​អតិថិជន​សន្សំ​គ្រប់​ពិន្ទុ។
ការ​ផ្តល់​ជូន​ពិសេស​ពី​ក្រុម​ហ៊ុន​មួយ តាម​រយៈ​ការ​ឧបត្ថម្ភ​ការ​ប្រគំ​តន្ត្រី ឬ​កីឡា ជា​ពិសេស​មួយ​ផ្សេង​ទៀត ដើម្បី​បង្កើន​ភាព​ស្មោះ​ត្រង់​របស់​អតិថិជន​ផង​ដែរ។
អតិថិជន ពិត​ជា​ស្ងើច​សរសើរ​ជា​ខ្លាំង នៅ​ពេល​ទទួល​បាន​អ្វី​ដោយ​ឥត​គិត​ថ្លៃ។ កម្ម​វិធី​ទាំង​នេះ ពិត​ជា​ល្អ​ប្រសើរ​ក្នុង​ការ​រក្សា​ភាព​ស្មោះ​ត្រង់​របស់​អតិថិជន​។
ក្រុម​ហ៊ុន​ជា​ច្រើន បាន​ទទួល​ស្គាល់​ថា ការ​រក្សា​គុណ​ភាព​ខ្ពស់​ និង​ការ​បង្ហោះ​ព័ត៌​មាន​ថ្មី​ៗ​នៅ​លើ​គេហ​​ទំព័រ ជា​កត្តា​សំខាន់។ ថ្វី​បើ​យ៉ាង​នេះ​ក្តី មាន​ក្រុម​ហ៊ុន​ជា​ច្រើន ដែល​មិន​មាន​គេហ​ទំព័រ ហើយ​ក្រុម​ហ៊ុន​ជា​ច្រើន​ទៀត ដែល​មាន​គេហ​ទំព័រ​ហើយ ប៉ុន្តែ​គ្រប់​គ្រង​វា​មិន​បាន​ល្អ មិន​បាន​បង្ហាញ​ព័ត៌មាន និង​ខ្លឹម​សារ​ថ្មី​ៗ និង​ប្រកប​ដោយ​គំនិត​ច្នៃ​ប្រឌិត ឬ​ប្រើ​ប្រាស់​អ៊ីនធឺណិត ដើម្បី​ផ្សព្វ​ផ្សាយ​ផលិតផល​របស់​ខ្លួន​ឡើយ។
ការ​ប្រើ​ប្រាស់​ប្រព័ន្ធ​ផ្សព្វ​ផ្សាយ កំពុង​កើន​ឡើង។ នេះ​ជា​កត្តា​សំខាន់​ក្នុង​ការ​សម្រេច​បាន​ជោគ​ជ័យ​គួប​ផ្សំ​នឹង​ការ​ចេញ​ សេច​ក្តី​ប្រកាស​ព័ត៌​មាន បទ​សម្ភាស​នាយក​ប្រតិបត្តិ និង​ផ្សាយ​ពាណិជ្ជ​កម្ម។
ទោះ​បី​យ៉ាង​នេះ​ក្តី ក្រុម​ហ៊ុន​ជា​ច្រើន​ដែល​មិន​មាន​បុគ្គលិក​ច្រើន កំពុង​ប្រើ​ប្រាស់​សិក្ខា​សាលា និង​បទ​បង្ហាញ ដើម្បី​ជា​កម្ម​វិធី​យុទ្ធ​សាស្ត្រ​របស់​ខ្លួន។
ដោយ​សារ​អតិថិជន កាន់​តែ​មាន​ការ​ចាប់​អារម្មណ៍ ហើយ​ការ​ប្រកួត​ប្រជែង​ផ្តល់​នូវ​ជម្រើស និង​តម្លៃ​កាន់​តែ​ច្រើន ដូច្នេះ​ការ​ពង្រឹង​យុទ្ធ​សាស្ត្រ​ទីផ្សារ អាច​ជួយ​ឲ្យ​ក្រុម​ហ៊ុន​រស់​រាន​បាន​យូរ​៕CS
លោក Anthony Galliano ប្រធាន​នាយក​ប្រតិបត្តិ​ក្រុម​ហ៊ុន​គ្រប់​គ្រង​ការ​វិនិយោគ​កម្ពុជា។ អ៊ីមែលៈ anthonygalliano@covenantim.com​
Advertisements

About Chin Vannara

ប្លក់នេះរៀបចំឡើង សម្រាប់ការសិក្សា ស្រាវជ្រាវ ជាផលប្រយោជន៍ដល់និស្សិត និង អ្នកស្រាវជ្រាវទាំងឡាយ​។

Posted on ខែធ្នូ 18, 2011, in សេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជា. Bookmark the permalink. បាន​បិទ​ការ​បញ្ចេញ​មតិ នៅ .

ការ​បញ្ចេញ​មតិ​ត្រូវ​បាន​បិទ។

%d bloggers like this: